meet-me.pngEgy olyan világban élünk, ahol a közösségi oldalak szerepe megkérdőjelezhetetlen. Ez nem csak a mindennapjainkra igaz, hanem az üzleti életre is. Olyannyira, hogy manapság egy cég marketing szempontból óriási hátrányba kerül, ha nem képviselteti magát valamilyen közösségi oldalon. Természetesen az elérhető potenciális ügyfélszám miatt fontos ez.

 

Láthattuk több közösségi oldal szárnyalását  és bukását, de vajon mi lehet az a tényező, ami miatt egy Facebook, LinkedIn vagy éppen egy MeetMe kiemelkedik/kiemelkedhet? A válasz egyszerű: a felhasználók száma. Minél nagyobb az ügyfélszám, annal több embert lehet elérni célzott reklámmal, ami pedig a cég profitabilitását növeli (természetesen nagyon leegyszerűsítve). Hogyan lehet növelni a felhasználók számát? Vonzóbb alkalmazások tervezésével, felhasználóbarát környezettel, eszközök közötti diverzifikációval (ne csak asztali gépen, hanem mobilon, tableten), kreatív megoldásokkal és persze a „jövőbelátás képességével”.

Van egy könnyebb út is, felvásárlásokkal. Pontosan ez az, amiben nagyon aktív lett a MeetMe az elmúlt időszakban.

Nem egy klasszikus közösségi platformot nyújt a MeetMe, hanem megpróbálja összehozni az embereket és arra próbálja helyezni a hangsúlyt, hogy minél több új barátot szerezzünk. A fent említett felhasználószám bővítésnek egy hibrid változatát követik jelenleg, mely nagyobb részben felvásárlásokból áll (lásd Scout és a nemrégiben bejelentett If(we) felvásárlása), kisebb részben pedig új alkalmazások, cross platform funkciók bővítésével és fejlesztésével. Ugyanakkor az igazgató tanács is bővült a területen egy vén rókának számító személlyel, Chris Frelic-kel. 30 éves internet business development tapasztalattal rendelkezik és olyan cégeknél dolgozott, mint a del.icio.us, melyet később felvásárolt a Yahoo, vagy éppen a Half.com, amelyet pedig az eBay vásárolt fel. Utána az eBay-nél dolgozott ugyanúgy business develpoment részen.

Vajon a MeetMe-t is felvásárolják hamarosan? A cég elég kicsinek számít vállalat érték szempontjából a maga 389,11 M USD-jével, de árazás szempontjából elég vonzónak tűnik:

Mutató

MeetMe

Ágazati átlag

EV/EBITDA

9,46

16,39

P/E

14,29

73,91

Eladások növ. üteme

33,78%

15,67%

EBITDA növ. üteme

52,63%

10,35%

ROIC

14,25%

10,39%

 

Jellemzően a cég utolsó negyedéves eredménye szokott a legerősebb lenni, amit 2016-ban is produkált, sőt! Rekord profitról számíthatott be a cég, melyre a nemrégiben felvásárolt Scout felhasználói adatbázisa is nagy hatást gyakorolt. 

Vonzó árazás, egyre javuló kilátások, felvásárlások és fejlesztések, és egy tapasztalt új igazgatósági tag. Mik lennének akkor a kockázatok? A felhasználónkénti profit mértéke (helyesebben annak fenntarthatósága a felvásárlások által bevont új felhasználók miatt), a vállalat kis mérete, valamint az a tény, hogy az alacsony dollár értékű részvény nagy volatilitást indukál.

Ha megvizsgáljuk a részvények adott tartásidő menti eloszlását, akkor a következőt láthatjuk:

Tartásidő

Várható hozam

1 Nap

0,25%

1 Hét

1,2%

1 Hónap

5,08%

1 Negyedév

18,17%

Félév

38,92%

1 Év

125,37%

 

Tartásidő

Várható hozam szórása (% pont)

1 Nap

4,12%

1 Hét

8,61%

1 Hónap

17,38%

1 Negyedév

36,89%

Félév

48,46%

1 Év

85,69%

 

A fenti adatok a részvény historikus hozamait írják le. Igaz, hogy pozitív hozam adódik minden tartásidőre, de ez a korábbi emelkedő trendnek tudható be. Az elmúlt fél év oldalazással telt, de elég nagy volatilitás mentén. Ezt tükrözik is a hozamok szórás adatai. A jelentései után jellemző még a mean reversion, azaz, ellentétes irányú mozgás következik be egy jó/rossz gyorsjelentés után. Ezt is célszerű figyelembe venni.

Összefoglalva a cégnek nagyon jó kilátásai vannak, melyek hosszabb távon is kiváló potenciált jelentenek. Osztalékot ugyan nem fizet a cég, de elég aktívan fejleszt és felvásárol, mely szépen lassan beépül még az árfolyamába. Már 2016 decemberében is láttuk a potenciált, akkor bele is vettünk 5,14-en, melyet realizáltunk 6,09-en, de voltunk ám 4,85-ön is közben. Meglátásunk szerint még mindig van benne potenciál, 2018-ra az elemzői medián célár 6,17-re esik, miközben jelenleg 5,70 körül van az árfolyam. Az igazán optimista elemzői vélemények 9 USD-re hozzák a célárat. Mit kell fizetnünk ezért a hozampotenciálért? Volatilitást….nagy volatilitást!

 

meet-me1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://privatebanking.blog.hu/api/trackback/id/tr5712390813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása