Kép7A barátom tette fel nekem ezt a nem túl egyszerű kérdést. Több okból kifolyólag is nehéz ez. Bár az autók a hobbim, tehát elég sok információval rendelkezem velük kapcsolatban, tudok objektív tanácsot adni. Viszont az autóvásárlás a legritkább esetben racionális döntés. Mint a legtöbb fogyasztási cikknél, az autónál is az érzelmek döntenek. Például te a fiatalkori álmodat látod benne, a posztert a gyerekszobád faláról. Az asszonynak a fehér szín a kedvence, és a gyerek ovis társát is ilyennel hordja az anyuka. A kollégád is ilyet vett és te is dolgozol legalább annyit, mint ő. Ja, és azt se felejtsük el, hogy ott van még a „Te megérdemled”-faktor is. Szóval ilyen helyzetben nem lehet jó tanácsot adni.

 A kérdés pontosan így hangzott el: „Már a BMW sem a régi, de akkor most milyet vegyek?” Mint megtudtam, a fő panasza az, hogy az előző két BMW-je szinte gondozásmentes volt, de ez a legújabb sajnos már közel sem az. Ahogy a szavaiból kivettem, a kopó alkatrészek csereperiódusa lett rövidebb, az alkatrészek élettartama csökkent. Régen a vezérmű-láncot 300 000 km után sem kellett cserélni, most örül, ha 150 000-et elfut. Persze nincs új a nap alatt, nem a kék-fehér propelleres cég az első, és nem is az utolsó, amelyik erre rájött; a legtöbb autógyártó már ezen az úton jár, amelyik pedig még nem, az valószínűleg jelenleg a túlélésért küzd. Például a hét év garancia is zseniális fogás. A bizalmat maximálisan növeli, míg azt is rögzíti, hogy a vevőnek a márkaszervizben kell megcsináltatnia az ötéves,  150 000 km-es nagyszervizt különben elveszíti a garanciát. Persze ilyet tudott a Merci is már a 90-es évek elején, amikor 30 év átrozsdásodás elleni garanciát adott. A trükk csak az volt, hogy ehhez évente márkaszervizben kellett bepecsételtetni, hogy átvizsgálták a karosszériát. No meg persze nem lehetett összetörni a kocsit. Valljuk be, Magyarországon nem valószínű, hogy túl sok 15-20 éves csillagos autó van, amelyik megfelel ennek. Ha mégis lenne ilyen, akkor annak a szükséges 2-3 elemét nevetve cserélné ki a gyár. Elenyésző veszteség lenne ahhoz képest, amit a brand építésen nyertek ezzel a fogással. 

 Kép8

Kép9

Mi a konklúzió? Mivel a barátom eddig is BMW-t vett, érzelmi alapon, gondolom, megint a BMW mellett teszi le a voksát; elkönyveli, hogy bizony már nem csak az olaj vagy a fékbetét miatt kell szervizbe járni, a jövőben más alkatrészeket is cseréltetni kell. És hogy mit javasolhatok neki én? Vegyen BMW-részvényt. Mert egy autóipari cégnek az igazi profitja már rég nem abból van, hogy vettél egy autót 30 éve és még most is boldogan használod, hanem abból, hogy ha márkahű vagy, cseréled az autót és cseréled az alkatrészeket is. Üdv a fogyasztói társadalomban! :-)   

Címkék: autó befektetés BMW

A bejegyzés trackback címe:

https://privatebanking.blog.hu/api/trackback/id/tr505291921