por0.jpgA fiam 4 éves. Korából adódóan még soha nem vezetett Porschét. Ülni is csak egyszer ült egy ilyen autóban. Amikor megkérdeztem tőle, mi tetszik neki benne, a válasz kapásból jött. „- Menő.” Nem tudja még, hogy mit jelent, ha valami 3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, mint ahogy a 314 km/h sem mond neki túl sokat.

De azt már most is érzi, hogy ennek az ikonikus autónak kiemelt helye van a polcán a többi autó között. Igen, pontosan ezt tudja a Porsche 911. Ez a modell alapozta meg a cég hírnevét és tartja fenn a mai napig. A válság ellenére szépen fogynak ezek a csak szűk réteg által elérhető sportautók.

por1.jpg

A mai napig emlékszem, amikor a Porsche a 2000-es évek elején bejelentette, hogy terepjárón, azaz inkább a trendnek megfelelve SUV-on dolgozik. Ráadásul dízelen. Az összes Porsche-hívő felhördült, hiszen ilyen szentségtörést nem lehet feldolgozni. Persze azóta már azt is tudjuk, hogy a Maserati is beállt a sorba a dízelmotoros Ghiblivel, hiszen a profit nagy úr, így ha erre van igény, akkor nincs több kérdés, gyártani kell. Így volt ez valahogy a Porschénál is. Jól ment a BMW X5, szépen fogyott az ML Merci is, no és a csoporton belüli Audi Q7 is jó fogadtatásra talált, így adott volt az irány. Az idő pedig a vezetést igazolta. A 911-es mellé 2002-ben jött a városi terepjáró, majd pár évre rá a felfújt limuzin, a Panamera is. Az eladási számok meg csak nőttek, a kassza meg csilingelt. A tavalyi évben 30%-kal nőttek a Cayenne eladási számai, mely immáron a cég teljes értékesítésének a felét tette ki.     

por4.jpg  

A Porsche a Caymannal arra is rájött, hogy nem mindenki vágyik egy precíz vadászrepülőre akkor, amikor egy Porschét szeretne venni, elég a kevesebb lóerő is, csak birtokában tudhasson egy ilyen prémium kategóriás sportos autót. Vannak olyan körök, ahol ez a beugró a társaságba. Hasonló a helyzet a Cayenne-nel is. Akinek nem kell ekkora, és nem kell ilyen erős autó, az mostantól megrendelheti a kisebb Macant. No, nem kell attól tartani, hogy egy merőben új autóról lenne szó, hiszen az Audi már legyártotta ennek alapjait Q5-ös néven, de mostantól már pajzsos logóval is kapható lesz. Az új modell 24%-kal lesz olcsóbb, mint egy hasonló Cayenne. A „csöppségtől” azt várják, hogy segítségével elérjék a 200 000 darab autó értékesítését jövőre, azaz közel 50 000 darabbal segítsen a 38%-os növekedési cél elérésében. A cég szerint a kínai piacon kifejezetten nagy érdeklődés lehet a jövevényre, de világszerte folyamatosan nő a kereslet az SUV-ekre.  

A Porsche árfolyamának alakulása

por3.jpg   

Címkék: porsche autó elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://privatebanking.blog.hu/api/trackback/id/tr575657491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása