bmw2.jpgÖldöklő a harc manapság az autógyártók között, hiszen nagyon kevés az érdeklődő, s fix vevőkre továbbra is csak a flottaértékesítésből lehet számítani. A BMW is több modelljével küzd a cégvezetők kegyeiért. Belépett a hibridek piacára, s az „i” szériájának köszönhetően a teljesen elektromos autók is a láthatáron vannak már, mely szintén új perspektívát jelent a cégnek.

Az értékesítési számokat az olyan alsó- és középkategóriás autók duzzasztják, mint az 1-es modell, vagy a páratlan vezetési élményt adó, lassan 40 éve méltán híres 3-as modell. Persze ezeket is elérte a „downsizing”, azaz ezekbe is egyre kisebb lökettérfogatú, kis fogyasztású, turbófeltöltős motorokat tesznek, hogy megfeleljenek a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásoknak. Sokan megvennék a „BMW 712i”-t, azok, akik számára fontos, hogy nagy legyen és drágának tűnjön az autójuk, de lehetőleg ne fogyasszon, mert nem szeretnének rá költeni. A prémium márkák gyártói odafigyelnek erre, így a BMW visszafogja az ötös modelljét, melyből jövőre elkészül a takarékos változat, az 518d, a maga 143 lóerejével, és megpróbálja lenyomni a fogyasztási értékeket a katalógusban. Erre érkezik az Audi válasza is, amely az A6-os zászlóshajóját fogja éhezésre a 2 literes dízelmotorjával: ennek motorházteteje alatt csupán 117 ló fog nyeríteni, viszont a katalógusban irreálisan alacsony, 4,5 literes fogyasztás szerepel majd a neve mellett.

 „I” mint innováció

Az „i” széria meghatározó lehet a cég jövőjének szempontjából. Persze mindenki a Misson Impossible 4-ből ismert, futurisztikus, szuper sportautóra emlékszik, az i8-ra, amelyen Tom Cruise érkezett meg egy rendezvényre, de talán még ennél is fontosabb lesz a cég szempontjából az i3. Első ránézésre sokan csak legyintenek, hiszen ez lesz az első, kizárólag elektromotorral hajtott BMW-széria, de a fanyalgóknak el kell hogy rontsam a napját. Az autó 1 200 kg és 170 lóerőt szabadít majd a kerekekre; lassúnak tehát nem mondható. Feltételezhetjük, hogy mindent az ár dönt majd el, de ha trendinek találja majd a célközönség, akkor venni fogja, mint a cukrot. Tudják, van az a réteg, akinek mindig a legújabb és legmodernebb kiegészítő kell. Ezzel pedig még „zöld” is lehet az ember, ami manapság szintén divat.  

bmw1.jpg

                    

 A BMW úgy tűnik, hogy minden fronton jól szerepel, hiszen szeptemberben 6,7 százalékkal növelte értékesítési számait. Az Egyesült Államokban és Ázsiában is erőteljesen nőtt a kereslet termékei iránt. Emelkedtek olyan rétegmodellek értékesítési számai is, mint a Mini vagy a Rolls-Royce, köszönhetően az élénkülő kínai keresletnek. Az azért látszik, hogy Európa továbbra is gyengélkedik, mindössze 0,7 százalékos emelkedéssel járult hozzá a szép eladási számokhoz.

 BMW részvény árfolyama

 bmw5.jpg

A BMW tehát jól teljesít a legfontosabb piacokon. Kellően innovatív, amit szeretnek a befektetők. Ennek megfelelően egy jó piaci hangulatban tovább menetelhet a részvény, ami egy kisebb vissza-teszt után újra megpattant a 80 EUR körüli szintről, és új csúcsok irányába menetelhet.

Címkék: autó elemzés BMW

A bejegyzés trackback címe:

https://privatebanking.blog.hu/api/trackback/id/tr715573229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása